Curățenia halelor industriale – 5 aspecte de ținut cont
Cu cât spațiul de lucru este mai mare, cu atât întreținerea acestuia este mai solicitant. Curățenia halelor industriale necesită o atenție deosebită, atât pentru logevitatea spațiului, cât și pentru siguranța și confortul angajaților. De aceea, curățenia este un aspect care primează în productivitatea angajaților.
Din acest motiv, dorim să venim în ajutor cu 5 aspecte de ținut cont pentru curățenia halelor industriale:
- Lista cu operațiunile pentru curățenia halelor industriale
Cel mai important aspect este să creăm o listă cu operațiunile esențiale pentru curățarea spațiului. Pentru curățenia de întreținere a unei hale, noi recomandăm următoarele operațiuni:
- îndepărtarea pânzelor de păianjen;
- desprăfuirea pereților laterali;
- curățarea geamurilor;
- curățarea corpurilor de iluminat;
- desprăfuirea echipamentelor și utilajelor;
- măturarea manuală și mecanizată a colțurilor și a pardoselii cu măturători profesionale;
- spălarea pardoselii cu aparate profesionale dimensionate pe suprafată;
- curățarea coșurilor de gunoi, înlocuirea sacilor menajeri și degajarea resturilor menajere;
- curățarea și igienizarea bucătăriei;
- curățarea și igienizarea grupurilor sanitare.
2. Setarea intervalului pentru curățenia halelor industriale
Pentru a vă asigura că operațiunile de curățenie se realizează, recomandăm setarea unei periodicități de curățenie și a unui interval orar.
În funcție de dimensiunea halei, curățenia de întreținere se poate face zilnic sau săptămânal.
Recomandăm ca operațiunile de curățenie să fie efectuate înaintea începerii programului. Astfel, spațiul va ficurat și igienizat pentru când sosesc angajații la muncă.
În schimb, dacă discutăm de o curățenie generală, aceasta necesită un timp mai îndelungat și astfel recomandarea noastră este să realizeze în weekend, lunar sau o dată la 3 luni.
- Numirea unui responsabil
Odată ce ați hotărât care sunt operațiunile și intervalul orar pentru curățenie, următorul pas este să setați un responsabil care să se asigure că operațiunile sunt făcute.
Acest responsabil poate fi orice angajat și poate fi schimbat lunar pentru a-i implica pe toți în procesul de curățenie și pentru a conștientiza importanța efectuării și menținerii acesteia.
- Aprovizionarea cu consumabile igienico-sanitare
Pentru ca spațiul de lucru din halele industriale să fie organizat, este nevoie ca acesta să dispună de tot ce au nevoie angajații, precum:
- dezinfectant;
- săpun lichid;
- hârtie igienică;
- hârtie pentru bucătărie;
- coșuri de gunoi și saci de gunoi;
- produse de curățenie;
- odorizante.
Lista poate continua în funcție de nevoile fiecărui spațiu. Pentru mai multe idei și variante de consumabile igienico-sanitare, puteți consulta lista noastră AICI.
- DDD – dezinfecție, dezinsecție și deratizare
Pentru igiena și siguranța spațiului de lucru, curățenia este doar primul pas.
Cel de-al doilea pas constă în realizarea dezinfecției, dezinsecției și deratizării. Mai are rost să spunem de ce este necesar ca aerul și utilajele să fie dezinfectate periodic? Sau de ce nu e bine să apară furnici, muște, țânțari și rozătoare?
În primul rând, insectele sunt purtătoare de boli, iar al doilea lucru de știut este că legislația impune realizarea intervențiilor DDD și nerespectarea lor este sancționată în funcție de domeniul de activitate.
Pentru halele industriale, spațiile de producție și depozite, intervențiile de DDD trebuie efectuate la 3 luni.
Curățenia halelor industriale poate fi copleșitoare, căci consumă mult timp, implică efort fizic și necesită echipamente profesionale de mari dimensiuni. În acest caz, echipa noastră poate veni în ajutorul vostru pentru a vă oferi timp, confort și igienă.
Trimiteți-ne acum o solicitare pentru oferta personalizată spațiului tău!