Retrospectiva anului 2020 cu Livia Baba, CEO & Founder Bla Shine

blog-retrospectiva-anului-2020-bla-shine

Distribuie articolul

Livia este o optimistă convinsă, mizează pe principiul de a trăi în prezent, apreciază oamenii de lângă ea și îi susține în momentele grele. Consideră că doar ocupându-se de prezent și având grijă de el își va asigura un viitor prosper. Astfel, după 8 ani de conducere a companiei de facility management și după anul 2020, cel care ne-a forțat să schimbăm regulile jocului, am decis să aflăm câteva lucruri despre antreprenorul Livia.

Î: CUM ERA ANTREPRENORUL LIVIA BABA ȘI AFACEREA BLA SHINE PÂNĂ ÎN ACEST AN?

R: Până în acest an m-am axat pe micromanagement, adică eram implicată în toate operațiunile firmei. Acest lucru era greșit, căci nu le ofeream putere de decizie oamenilor de lângă mine și astfel nu aveau satisfacția lucrului făcut. În loc să mă ocup de cine și ce face, eu transmiteam direct cum să se facă, iar oamenii erau doar executanți. În urmă cu 2 ani mi-am îndreptat atenția către macromanagement, iar această abordare a început să prindă contur acum jumătate de an. Această schimbare a făcut ca oamenii să devină mult mai responsabili, indiferent că vorbim de echipa de management sau de operatori, chiar dacă cei din urmă lucrează după o procedură. 

Î: CUM AI LUAT DECIZIA DE A INSERA MACROMANAGENTUL ÎN AFACEREA TA? 

R: Sunt conștientă de nivelul la care mă aflu pe plan personal și nivelul la care mă aflu pe plan profesional. Care este legătura? Cu cât învăț mai mult și mă dezvolt mai mult, cu atât și afacerea mea crește și se dezvoltă. În micromanagement nu aveam timp pentru a învăța și astfel pentru a-mi dezvolta compania. Acum am această posibilitate și investesc în educația mea și a oamenilor din firmă. 

Î: CUM S-AU SCHIMBAT LUCRURILE ODATĂ CU INSTALAREA PANDEMIEI DE COVID-19?

R: Adevărul este că din primăvară până acum s-a redus portofoliul de clienți cu 30%. Această diminuare s-a produs din cauză că majoritatea birourilor s-au închis și s-a ales home office-ul, capacitatea de lucru a depozitelor logistice s-a redus și astfel mulți nu au mai avut nevoie de servicii de curățenie.

Recent am început investiția în marketing și am modificat nișa de clienți, orientându-ne pe domeniile care încă au activitate și care vor lucra indiferent de context și care vor avea nevoie de serviciile noastre, dar axându-ne și pe noile nevoi. Astfel, deși aveam serviciul de dezinfecție dinainte, în 2020 ne-am perfecționat, ne-am instruit echipele și am obținut toate autorizațiile necesare.

Î: SUNTEM CONȘTIENȚI DE EFECTELE NEGATIVE ALE PANDEMIEI, DAR CRED CĂ FIECARE DINTRE NOI A ÎNVĂȚAT CEVA. LIVIA, TU CE AI ÎNVĂȚAT DESPRE TINE ȘI DESPRE ABILITĂȚILE TALE DE ANTREPRENOR? 

R: Pandemia m-a făcut să gândesc mai repede și mai eficient. Anul acesta antreprenorii au avut doar 2 opțiuni: ori modifică, ori dispar. 

Î: AȘADAR, ESTE VORBA DESPRE ADAPTARE?

R: Exact, puterea de a trăi în prezent și de a modifica lucrurile pe măsură ce vin, trimestrial.

În mod ironic, pandemia ne-a adus stabilitate și echilibru. Adaptarea era singura soluție, căci altfel panica s-ar fi instalat și nu mai făceam lucruri calitative. Am învățat să gestionam stresul, agitația și confuzia.

Î: CARE ESTE CALITATEA CEA MAI MARE A UNUI ANTREPRENOR? 

R: Cred că abilitatea principală a unui lider este de a poziționa omul potrivit pe fișa postului. Organigrama posturilor este necesară și trebuie integrată în fiecare business, iar pe acele posturi să fie găsiți oamenii potriviți. Această strategie prezintă 2 beneficii: pentru firmă și clienți, căci așa lucrurile se vor presta la cel mai înalt nivel și unul pentru angajat, căci fiecare va lucra la potențialul maxim, făcând ce îi place. Astfel, firma devine un mecanism creat pentru nevoile clientului.

Î: CE DEFICIENȚE AI OBSERVATÎN MEDIUL ANTREPRENORIAL?

R: În România multe companii mici și mari folosesc micromanagementul. Antreprenorul este în firmă zi și noapte și duce o cantitate uriașă de stres. Dacă antreprenorul este stresat, și angajații vor fi stresați și aceștia își vor urî locul de muncă și vor lucra doar pentru remunerație.

Aș îmbunătăți procesul de muncă prin educație antreprenorială.

 

Î: CARE ESTE CEL MAI IMPORTANT ELEMENT ÎN AFACEREA TA?

R: Oamenii. Fără ei BLA Shine nu ar mai fi. Ei fac lucrurile să se miște.

Î: LIVIA, CE VREI SĂ ÎȚI ADUCĂ MOȘ CRĂCIUN?

R: O poțiune care să mă țină mereu legată de realitate, cu picioarele pe pământ și echilibrată. Când sunt supărată să îmi arate motive pentru care să fiu fericită, când mă destabilizez, să mă echilibreze, iar când cred că sunt invincibilă, să mă facă să realizez că sunt om.

Î: DUPĂ CADOUL LUI MOȘ CRĂCIUN, URMEAZĂ PLANURILE PENTRU ANUL URMĂTOR. CUM VEZI TU 2021?

R: Incert, dar cred că ne vom redresa din punctul de vedere al business-ului. Dacă vorbim de societate, cred că ne vom aprecia mai mult unii pe alții și după ce ne vom recăpăta posibilitatea de a socializa, vom fi mai atenți la interacțiunile cu ceilalți.

Î. ÎN ACEEAȘI NOTĂ, CARE SUNT PLANURILE TALE PENTRU 2021?

R: Avem deja obiective propuse pentru anul următor, iar planul meu este să coordonez echipa în acest sens, pentru a crește și a ne menține drepți pe această direcție.

Î: DECONECTARE: RECOMANDĂ-NE O CARTE, UN FILM ȘI UN LOC DE RELAXARE.

R: Am două cărțiCurajul de a fi vulnerabil de Brene Brown și autobiografia lui Andre Agassi.

În loc de film, spun mini-seria The Queen s Gambit, iar locul de relaxare… Nu recomand niciun loc, în schimb recomand să faci ceea ce simți când simți. Dacă simți să mergi în vacanță, du-te, dacă simți să stai acasă cu familia, stai acasă, iar când ești la birou, lucrează. Din nou, e vorba de a trăi și de a te bucura de prezent și așa vei fi și relaxat, indiferent de loc.

Î: CARE ESTE IMAGINEA BUSINESS-ULUI PE CARE VREI SĂ O TRANSMIȚI PUBLICULUI?

R: Doar viziunea și deviza noastră – BLA Shine prin ale sale facility services își ajută clienții să fie mai eficienți și mai confortabili. Le ascultăm nevoile și le oferim corectitudine și siguranță.

Î: AI SIMȚIT VREODATĂ CĂ ESTE PREA MULT ȘI CĂ AI VREA SĂ CAPITULEZI?

R: Da, dar în loc să renunț, mi-am schimbat perspectiva și, cum spuneam și la început, am trecut de la micromanagement la macromanagement.

Lasă un răspuns

Ești interesat de curățenie?

Serviciile noastre profesionale în Cluj-Napoca, vă oferă gamă completă în: curățenie de întreținere, curățenie după constructor, curățenia geamurilor și a fațadelor, curățarea mochetei și a tapițeriei, curățenia halelor industriale și a fabricilor…

ISO 9001:2021

ISO 14001:2021

Au încredere în noi

0751 156 333

office@blashine.ro

Facility management​

Curățare spații exterioare și spații verzi​

Spălătorie bla wash​

Departamentul de curățenie​

Pest control​

Vânzare echipamente textile​